Særlige rejsebetingelser
Særlige betingelser for pakkerejsearrangementer ved salg til erhvervsdrivende. Disse betingelser gælder også for privatpersoner for hver enkelt del af pakkerejserne.
1. Omfang
Disse særlige betingelser skal anvendes ved salg af pakkerejsearrangementer til erhvervsdrivende Bestemmelserne i lov (1992:1672) om pakkerejser finder ikke anvendelse på denne aftale.
2. Definitioner
Medmindre andet specifikt er angivet, skal følgende vilkår anses for at have følgende betydning i denne aftale. Arrangør: Premier Padel Travel Kunde: Den ansvarlige for betaling af pakkerejsen Pakkerejsearrangement: Et arrangement bestående af to eller flere rejseydelser som f.eks. transport-, hotel- og konferencerejsende: Den eller de personer, der deltager i et pakkerejsearrangement
3. Aftalen
Aftalen er bindende, når Kunden accepterer Arrangørens tilbud. Arrangøren skal uden forsinkelse bekræfte kundens ordre skriftligt ved brev, e-mail eller SMS. Disse særlige betingelser udgør sammen med Arrangørens bekræftelse de fuldstændige betingelser for Pakkerejsearrangementet. Ud over dette kan dog også de særlige betingelser stillet af Arrangørens underleverandører (f.eks. flyselskaber) vedrørende en bestemt service eller et produkt være gældende.
4. Pris og prisændring
Den samlede pris for rejsearrangementet fremgår af bekræftelsen. Medmindre andet er angivet i bekræftelsen, skal betaling for rejsearrangementet ske i henhold til dette punkt. Prisen er baseret på de betingelser, der var gældende på bekræftelsestidspunktet. Arrangøren forbeholder sig retten til at forhøje prisen på grund af ændringer i valutakurser, nye eller øgede gebyrer, skatter eller tillæg (såsom brændstoftillæg) tilføjet efter dette tidspunkt.
SEK 3.000 af den samlede pris for rejsearrangementet faktureres i forbindelse med Kundens accept af Arrangørens tilbud (tilmeldingsgebyr). Den resterende del af prisen skal betales senest 45 dage før afrejse. Tilmeldingsgebyret refunderes ikke ved afbud. For hver ændring i en allerede foretaget ordre, har Arrangøren ret til at opkræve Kunden SEK 500 pr. person og ændring. Eventuelle ekstra omkostninger på grund af ordrer fra kunden efter arrangørens bekræftelse opkræves specifikt med de faktiske omkostninger plus et gebyr på SEK 500.
5. Ændringer i aftalen
Arrangøren skal så vidt muligt imødekomme Kundens ønsker om eventuelle ændringer i aftalen. Arrangøren skal så vidt muligt imødekomme Kundens ønsker om eventuelle ændringer i aftalen.
6.Aflysning af rejsen
Annullering af et bestilt pakkerejsearrangement skal ske skriftligt via brev eller e-mail. Ved Kundens annullering vil følgende omkostninger blive opkrævet.
- Ved aflysning af rejsen refunderes tilmeldingsgebyret ikke.
- Ved afbestilling tidligere end 60 dage før afrejse: 50% af rejsens pris
Tekst - Ved afbestilling mellem 59 og 15 dage før afrejse 90% af rejsens pris
- Ved afbestilling 14 dage før afrejse eller senere 100% af rejsens pris
Ved afbestilling af dele af et pakkerejsearrangement eller individuel Rejsende skal afbestillingsomkostningen beregnes af den del af prisen, der kan henføres til den aktuelle del eller den Rejsende. Ud over de ovenfor anførte afbestillingsomkostninger kan der på grund af underleverandørers særlige forhold tillægges yderligere omkostninger for Kunden. Ved afbestilling af flybilletter, der ikke kan aflyses, udgør prisen normalt den fulde pris. Eventbilletter kan ikke refunderes.
7. Afbestillingsbeskyttelse
Hvis Kunden har tegnet afbestillingsforsikring, gælder forsikringsselskabets vilkår for denne forsikring.
8. Navneændring mv
Arrangøren skal så vidt muligt imødekomme Kundens ønske om ændring af Rejsende, efter at aftalen er bindende efter punkt 3. Rejseskifte er at betragte som afbestilling og ny booking og omkostningerne hertil i denne aftale vil derfor være gældende. Kunden er ansvarlig for alle omkostninger, der kan henføres til ændringen. Ud over Arrangørens honorar kan der opstå yderligere omkostninger på grund af underleverandørers særlige forhold vedrørende den eller de pågældende ydelser.
9. Force Majeure
Arrangøren er ikke ansvarlig for fejl, forsinkelser eller anden skade, der skyldes lov, officiel handling eller påbud, krigsbegivenhed, strejke, naturkatastrofe eller anden lignende omstændighed eller begivenhed uden for Arrangørens kontrol. Såfremt en omstændighed efter det foregående afsnit indtræffer, har Arrangøren ret til at hæve aftalen.
Kunden er ikke berettiget til nogen form for erstatning eller skadeserstatning. Kunden er ikke berettiget til nogen form for erstatning eller skadeserstatning.Om Arrangören häver avtalet med stöd av denna bestämmelse äger kunden endast rätt till återbetalning för outnyttjade tjänster om och i den mån Arrangören erhåller återbetalning från berörda underleverantörer.
10. Ansvarsfraskrivelse
Arrangøren er ikke ansvarlig for skader, der berører Kunden og/eller den rejsende, og som skyldes flyselskabet, f.eks. på grund af forsinkelser, aflyste fly etc. I et sådant tilfælde skal Kundens eller den rejsendes eventuelle krav rettes direkte. til det pågældende flyselskab.
11. Klager og retsmidler
Kunden eller den rejsende kan ikke påberåbe sig fejl eller mangler ved pakkerejsearrangementer, medmindre en skriftlig klage indgives til arrangøren hurtigst muligt efter, at fejlen eller manglen er opdaget eller burde være opdaget, dog senest 14 dage efter afslutningen af pakkerejsen. Hvis det er muligt, skal der klages på destinationen.
12. Kundens og rejsendes ansvar
Kunden og de rejsende er ansvarlige for at kontrollere alle oplysninger i dokumentationen umiddelbart efter modtagelse af dokumentation, uanset i hvilken form den modtages (e-mail eller andet) vedrørende Pakkerejsearrangementet. Hvis nogle oplysninger er forkerte, skal dette straks meddeles Arrangøren. Arrangøren har ret til at opkræve gebyr for rettelse af urigtige oplysninger. Kunden og Rejsende er selv ansvarlige for at finde ud af, hvad der gælder af pas, visa, vaccinationer, certifikater mv. som er påkrævet til Pakkerejsearrangementet. Under Pakkerejsearrangementet skal Kunden og Rejsende følge alle rimelige instruktioner og anbefalinger fra Arrangøren og dennes underleverandører. Kunden og Rejsende er ansvarlige for skade, som de forvolder arrangøren ved uagtsomhed, fx ved ikke at følge instruktioner og forskrifter givet af Arrangøren og dennes underleverandører.
13. Eventbilletter
Begivenheder kan flyttes fra den planlagte dag, tid og sted. Det er den rejsendes eget ansvar at holde sig orienteret om begivenhedens flytninger. Omkostninger, som den rejsende afholder som følge af begivenheder, der ændrer dato, klokkeslæt eller sted, er den rejsendes eget ansvar. Eventbilletter/bookinger kan ikke annulleres eller refunderes uanset andre afbestillingsregler. Ved arrangementer med hjemme- og udehold kan der være regler vedrørende adfærd og påklædning. Kunden er ikke berettiget til nogen form for erstatning eller skadeserstatning.
15. Premier Padel Travel forbeholder sig retten til tryk- og tastefejl på hjemmesiden, annoncemateriale, reservationsbekræftelser, rejseinformation og fakturaer.
14. Tvist
Tvister, der udspringer af denne aftale, skal afgøres af Lunds byret.